Årsmöte med budget i balans

• 19 feb 2017

Budget i balans, en ny ordförande och ovanligt många unga på årsmötet!

Direkt efter långpasset började årsmötet med närande smörgåsar och en hel del positiv energi i rummet. Mötesordförande Lars Klasson ledde oss igenom  fastställande av röstlängd, protokolljusterare, mötets utlysande, dagens föredragningslista, frågan om ansvarsfrihet och den viktiga frågan om vem som blir vår nya ordförande, vilka som ska komplettera i styrelsen samt valberedning. Det blev aldrig tråkigt.

Precis när man kunde ha somnat till togs vi igenom året, med bilder, genom att Kjell Almgren presenterade verksamhetsberättelsen.

Han blev också vår nya ordförande en stund senare!

Marita Axelsson förklarade årsredovisningen och budgeten för 2017 så att vi alla förstod.

De nya medlemsavgifterna är också mycket tydliga och klara. Marita kommer att pedagogiskt förklara dem här på ravinen.org inom någon vecka. Sen är det bara att börja betala in.

Ola Kåberg förklarade hur arrangemangskommittén planerar årets Ravinenarrangemang; lista på vad du som medlem kan välja att hjälpa till med kommer att komma inom någon månad länkat härifrån ravinen.org.

Vi var rörande överens om det mesta, solen tittade in och vi fick veta att årets fokus kommer att vara att se över OK Ravinens profil. Vilka är vi, vilka tror andra att vi är och vilka vill vi vara? Vad kan var och en bidra med till den härliga helheten?